Oscar och sushi

Måndag igen. Men inte vilken måndag som helst. Helgen har varit så bra att det känns lätt att välkomna en ny vecka. Helgen inleddes med en mysig japansk middag hemma med hemgjorda sushi. Rätten är så rolig att göra dels för att Marcus absolut vill vara med och laga dels för att det är så roligt att experimentera nya rullar (maki) eller Nigiri. Och i fredags utökades sällskapet i köket med lillgrabben. Oscar ville förstås vara med och hjälpa till. Han rullade egna nigiris och lade på några fiskbitar och sade att han också skulle äta dom.

Oscar: Äntligen sushi!!


Jag har  läst om att småbarn bör ej äta sushi eftersom det innehåller listeriabakterier som kan skada barnets immunförsvar särskilt de som är små. Därför brukar man rekommendera att barnen inte ska äta förrän de är 8-9 år gamla. Dock har man betonat att det inte är något problem att servera sushi till små barn om man verkligen vet att råvarorna är riktigt färska. Vi är dock lite försiktiga samtidigt som vi också uppmuntrar honom att smaka och njuta av vad världens mat har att erbjuda.

Igår kom mormor, och då passade jag och Marcus på att träna ihop ( för första gången på mååånga år!) och det var riktigt kul. Jag har äntligen kommit igång med träningen och kan nu deklarera att jag tränat på gym tre gånger förra veckan. Tyvärr är jag en sann "periodare", men har ändå som målsättning att göra det till en regelbundhet på 2-3 gånger varje vecka. Jag har förstått att det inte räcker längre med att bara lyfta sitt lillfinger, och åldern börjar också ta ut sin rätt så om man vill orka med roliga saker i livet och kunna använda samma jeansbyxor man har i sin garderob måste man helt enkelt lyfta baken och jobba. Nu är det muskler, svett och tårar som gäller. Jag vill dessutom genomföra vasaloppet, vansbrosimmet och lidingöloppet någon gång i livet. Vättern runt på cykel finns redan på min meritlista även om det var ett mycket galet lopp som slutade med att jag fick betala ett ganska högt pris för mina onda knän. Men jag gled iallafall i mål. Jag måste nog vara rätt galen. Och är det fortfarande.

Kram Miss Galen


Kommentarer
Postat av: Ira å Mio

Heja Oscar. sushi är det bästa som finns!! Och du är det sötaste som finns!! :-) kram Ira

Postat av: Anonym

Vill tipsa dig om den nya gratis supersidan FREESTREET helt ny jättelätt att värva.



Du får presentkort från NELLY eller et SUPERPRESENTKORT där du själv kan välja butik.



Ta chansen helt gratis och jättelätt



http://www.freestreet.se/?r=135

2009-01-26 @ 14:43:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback