Varje dag är fylld av mirakel

Jag försöker ofta tänka på små ting som betyder mycket varje dag. Vara glad att nära och kära mår bra. Ibland kan jag irritera mig för saker som egentligen inte är världsliga eller stora. Vara mer tacksam för min familj, mina vänner, mitt arbete och framförallt att jag har styrka och kärlek att ge.

Jag vet att livet inte alltid är självklart. Jag hör saker nästan varje dag som kan vara en skilsmässa, en olycka eller ett cancerfall. Saker som kan förändra ens liv bara så där. Pust. Väck. Färdigt.

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  bildkälla:
housing
Jag vill inte vara pessimist men jag värnar så om alla, och vill bara med detta inlägg, i sin enkelhet, ska påminna er att vara glada över vad livet kan ge oss. Stora som små. Varför inte laga lite extra god mat till middagen. Skitsamma att det är en måndag idag. Eller/och ta ett glas vin. Skicka ett vykort till en vän du tycker om. Bara så där. Så, varje dag är faktiskt fylld av mirakel. Stora som små.

Kram Miss Mirakel
 

Kommentarer
Postat av: Mio & Ira

Väldigt fint skrivet Alexandra, det är sant, alltför ofta ångrar människor sig i efterhand att man inte tog tilvara på de små saker utan bara siktade mot de stora, alltför upptagna eller glömmer säga saker som att man älskar sin man eller mamma ex... krampuss tack för svaret i sms:et :-) mmmmm.... puss

Postat av: nea

kom precis hem & har haft en hemsk dag! o då kom jag precis in på din blogg... vilket sammanträffande? ;) (tack för gratten tidigare!) nu ska jag göra kvällen bättre än bra :) kram (härliga bilder på er tre i bloggen!)

2009-03-02 @ 16:44:29
URL: http://neak.blogg.se/
Postat av: Inga Ribbelöv

Alexandra, du är så klok. Vi har alla lite svårt för att leva i nuet och uppskatta det lilla, men så viktigt att tänka på! Tack för allt fint du skriver.

Kram

2009-03-02 @ 18:29:34
Postat av: pia

Massor av kärlek till dig min vän, och vet du, du är en av få vänner jag har som FAKTISKT njuter- inte bara säger de ska..du är underbar! puss puss

2009-03-02 @ 19:21:42
Postat av: Anonym

Det stämmer exakt som du skriver! Tänk tre positiva saker varje kväll som varit bra! Man bli gladare efteråt innan man somnar! Ha det toppen med allt du ska göra framöver! din kära familj, filmgala, skidresa läsning m.m! Krampuss!

2009-03-03 @ 10:40:38
URL: http://lillaparistjej.blogg.se/
Postat av: Justyna

Pessimist???? Du och inläggandet låter faktiskt inte så där utan tvärtom. :) Att människor ska tänka på dagen som om den vore deras sist. Jag försöker säga till mig själv varje dag att jag ska ta hand om dagen, den innebär allt, inkl familj och vänner. Den är den värd. Det är viktigt att tänka att saker inte kan vänta tills nästa vecka. Man vet ju aldrig när Livet tas ifrån en. Något som jag tycker är viktigt för att försöka fånga de värdefulla dagarna är att berömma människor, tycker om dem och älskar dem. Då får man ofta något tillbaka också. Alla borde lära sig att berömma andra, värdera små som stora saker. Livet går ju inte repris och livet är inte alls en repris, ej sant? Fint skrivet! Sköt om dig/ Kram J

2009-03-03 @ 18:05:56
Postat av: Justyna

Pessimist???? Du och inläggandet låter faktiskt inte så där utan tvärtom. :) Att människor ska tänka på dagen som om den vore deras sist. Jag försöker säga till mig själv varje dag att jag ska ta hand om dagen, den innebär allt, inkl familj och vänner. Den är den värd. Det är viktigt att tänka att saker inte kan vänta tills nästa vecka. Man vet ju aldrig när Livet tas ifrån en. Något som jag tycker är viktigt för att försöka fånga de värdefulla dagarna är att berömma människor, tycker om dem och älskar dem. Då får man ofta något tillbaka också. Alla borde lära sig att berömma andra, värdera små som stora saker. Livet går ju inte repris och livet är inte alls en repris, ej sant? Fint skrivet! Sköt om dig/ Kram J



2009-03-03 @ 18:24:45
Postat av: Smultron

Alexandra! Kul du skrev hos oss, tackar för gralutation!

Ja den påslakan kostar 429 spänn, sen kuddar på 229 kr om jag minns rätt. Den finns på ellos sida, klicka sen på " barn ", sen " barnrummet".. sen påslakan och annat, där hittar du nog säkert..;)

kramen

2009-03-05 @ 20:23:28
URL: http://finntrollochsmultron.wordpress.com
Postat av: Mirry

Så söt blogg du har!



Spana in Borås största blogg!



www.arntyochmirry.se

2009-03-06 @ 15:39:32
URL: http://www.arntyochmirry.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback