Umbrella in Tokyo

Lite rapport kommer nu sa har sent, men jag ar fortfarande i hogvarv, sa en liten stund behover jag for att varva ner och knappast ar dataskrivande en bra metod till det, men nagra ord ska jag trots allt knappa in pa bloggen.

Vi har som jag tidigare namnt ett mycket tufft program, och det kanns, samtidigt som det ar en otrolig chans att fa se sa mycket pa sa kort tid. Imorgon ska vi besoka femte skola pa fem dagar. Tokyo har 9 dovskolor och ett universitet for dova sa jag kan nog pasta att vi har fatt en mycket bra bild over hur pedagogiken och dovundervisning ar har i Tokyo. Vi besokte en forskola och grundskola igar och det var riktigt roligt att se smabarn, det var en privatskola som helhjartat satsar pa tvasprakigheten och det var riktigt harligt att se smabarn vifta med sina sma hander och vara sa nyfikna pa oss. Jag saknade forstas min egen Oscar extra mycket nar jag satte ner och forsokte prata med en trearing.

Och igar var jag tillbaka i himmelriket. Sjalvklart tog jag sushi igen pa ett japanskt bad, och dar var upplevelsen nagot alldeles extra. Varma vatten med olika halsobringande ting i olika sma bassanger. Eleverna njot lika mycket som vi, efter milslanga promenader fran olika tunnelbanestationer och skolor.

Det gar jattebra for paraplyfabrikerna i Japan. Varenda en har paraply nar det regnar. I olika stilar och farger. Och det till och med finns paraplystall overallt dar man kan stalla sitt paraply nar man ankommer till en offentlig plats. Och sa finns det inneskor pa restauranger och skolor vilket kan vara lite markligt men vi finner ocksa lite noje i att folja deras satt att leva. Ta av skorna och satta pa sig tofflor. Fast vara killar har lite problem da de inte kan hitta ratt storlek eftersom japanerna har ratt sma fotter. Men de klar sig otroligt bra. Kostym for det mesta. Och att aka tunnelbana pa morgonen ar i och for sig en upplevelse. Man tror alltid att man aldrig far plats med sin egen kropp men det lyckas alltid varje gang. Jag lovar, vi blir ordentligt korvstoppade i vagnarna.

Och du, JK, jag har hittat din tomte i ar. En japansk,liten och fulsöt, nar jag sag den, sa var det sa mycket JENNY i den. Du far den per post inom snar framtid, lagom till forsta adventen!

Nu borjar jag bli trott. Finemang, kanske dataskrivande anda fungerar?

Stor kram till er och speciellt till lille Albin!

Kram ぉヴぇ




Kommentarer
Postat av: Helen

Köp paraply åt mig!;) Ha... Så spännande ni får uppleva! Ha dte gött från Lilla Paris!

Kram!

2009-11-13 @ 07:44:06
Postat av: Maria

Vad ni får uppleva mycket i Japan! Det är kanske typiskt japaner att se till att utnyttja tiden till max? Det måste kännas skönt att komma hem och veta att vi har bra sushi i Sverige.:-) Välkommen hem! Hoppas att vi ses snart! Kram från mig (kul att Oscar har fått en kusin!)

2009-11-13 @ 22:51:18
Postat av: Målvakten nr 1# Igor Laihonen

Ojoj, kolla vad vi har här! Alexandra och min gamle favoritspelarkompis från Söderskolan! samt ni har 1 son som liknar er! helt ofattbart alltså, men nyheten hörde jag för 3 år sedan, men hade ej kunnat gratulera er so Grattis! Alldeles för sent jag vet.. :)



Hälsa Marcus från mig! Ni kan gärna mejla mig också om ni vill.. väntar på ert svar.



// Igor

2009-11-14 @ 17:54:08
Postat av: Jk

Love!

2009-11-16 @ 09:26:54
Postat av: AnnaN fran Washington DC

Wow... ha det sa kul i Tokyo!!! Ar bergsaker att Sushi ar annorlunda darborta eller hur?? kram

Postat av: Britt

Åhh du är i Japan. Det är mkt vanligt att dom ska ha paraply i Japan.Vår kompis har haft massor paraplyer i hans lgh jag frågade samlade du dom? Han sa nej när jag åkte till jobbet o ska hem då började det regna så hemskt mycket så tvungen köpa en ny (glömde ta med som hyf) då blev det så. Längtar att åka dit (har varit där 5 ggr eftersom min gubbe kom från Japan). Sushi är mycket godare i Japan men tur jag har gubben som han brukar göra hemma (gratis el..) Ha trevlig advent...

2009-11-29 @ 20:40:15
URL: http://bijaadjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback