Nej det funkar inte....

A: Ska vi inte gifta oss?
M: skratt.

Så har det sett ut de senaste åren när giftermål och bröllop kom på tal. Men att ingå i ett juridiskt samhörandeskap är ju en trygghet framförallt för Oscar och också så har vi hus, bil m.m. ihop brukar jag försöka med ibland.

M: Äh det fixar vi på några papper.
A: Men det vore roligt att på något sätt välsigna vår kärlek för varandra. Läs: jag drömmer om att stå som brud.

Men jag kom på en sak! Det är ju tonvis med snö därute. Jag kan faktiskt räkna med mina båda händer antal gånger jag gått ut och skottat snö. Jag genomförde en enkel men ändå kvalitativ undersökning som gick ut på att fråga folk vem det är som skottar hemma. Av de 10 tillfrågade svarade 9 informanter att det bara är mannen som gör det.

Mitt nästan vetenskapliga resultat visar därför att jag skulle bli en rätt bra fru.

A: Ser du, det är faktiskt inte så dåligt eller hur?  Jag tillhör de 10 % av kvinnorna som faktiskt skottar.
M: Skratt.

Nej det funkar inte.

Kram Miss Snöskottare





Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Jag håller helt med dig! Och ps. jag skottar också;) Haha! Kram från ett snöigt huddinge!

2010-02-22 @ 09:06:35
Postat av: selin

till och med jag skottar också!! :)

Postat av: Anonym

Fniss!! Här har du en som skottar också ibland men annars är mannen som skottar för det mesta..Du får fortsätta drömma tills den dagen är uppfylld..

Krampuss

2010-02-22 @ 11:48:41
Postat av: Tine

Här har du en till som skottar - ;) Tips, fria själv! Kram

2010-02-22 @ 12:48:46
Postat av: Inga

Hej Alexandra!

Jag ingår också i de 10% snöskottare som finns.

I lördags skottade jag ner 1 ton snö från taket och har lite träningsvärk i ryggen sedan dess. Tommy har faktiskt varit dålig, så han har haft giltigt förfall - om man säger så. Men vi är ju gifta!!!! ANNARS SKULLE JAG INTE SKOTTA!

2010-02-22 @ 18:12:58
Postat av: Chris

Jag skottar inte och har ändå lyckats bli gift :-) men jag ska lära mig köra bort snö med traktorn....

2010-02-23 @ 18:11:17
Postat av: jenny

skönt att det inte bara är jag som kommer att bli ogift.. du och jag får väl gifta oss med varandra

2010-02-23 @ 21:45:20
URL: http://jennyk.blogg.se/
Postat av: Jos

:-) Kanske det ska vara du som ska fira och fråga honom om han vill gifta med dig? :-)

2010-02-25 @ 08:58:31
Postat av: John

kolla gärna in min blogg och lägg till mig på bloglovin ;)

jag la till dig nu ;)

2010-03-01 @ 18:39:11
URL: http://johnnyponken.blogg.se/
Postat av: Tanja

Jag är en av dem som skotar oxå..hjälpte till ock skottade förra veckan..det är svårt för Jocke att skotta just nu pga kryckor..nu kan mer o mer gå utan kryckor.

Hoppas allt e fint med dig. Med oss e bara fint..



Kram,

Tanja

2010-03-02 @ 10:37:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback