Ett halsband för 1 krona

I morse vid frukostbordet ville Oscar ha tillbaka sitt halsband med pärlor i glada färger som han gjort på dagis. Problemet var bara att pappa hade köpt det för 1 krona för några veckor sedan.  Han menar härmed att halsbandet är hans. Och han använder faktiskt halsbandet i stort sett varje dag på jobbet. Jag tror det är för att han vill impa på tjejer. Det är ju nästan bara tjejer på jobbet och säkert utbrister en och annan i stil med "åh vad mysig du är som vill visa upp barnens verk". Typ.

Pappa: Men du får låna halsbandet idag om du vill.
Oscar: NEJ. DET ÄR MIN.
Pappa: Nej, jag har köpt det av dig, minns du att du fick en krona från mig för det.

Oscar rynkade pannan och funderade.

Pappa: Men du får låna det.
Oscar: NEJ. JAG SKA SKJUTA DIG.

Va, sade sonen verkligen så? Jag och Marcus hade mycket svårt att hålla oss för skratt, för om man tittar på innebördet av sonens sista replik är det förstås inte acceptabelt, men han såg så rolig ut när han sade det.

Ikväll, när jag var på väg att läsa en saga för sonen i sängen utbrast han plötsligt att han bara ville säga en sak till pappa. Bara en sak. Visst sade jag.

Oscar: JAG SADE TILL PAPPA ATT JAG INTE SKA SKJUTA HONOM.

Kram Miss Halsband

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Haha, det är verkligen helt underbart att läsa om vad Oscar säger! Perfekt att du skriver ner det, annars glömmer man så lätt. Kram!

2010-03-16 @ 22:36:41
Postat av: Ira

Åhhhhh!!!! Oscar är helt ljuvlig, bra han dessutom sa till pappa han inte vil skjuta honom! puss på er

2010-03-16 @ 23:24:43
Postat av: selin

haha! vilken underbar unge ni har :) roligt för er som kan bläddra bakåt i bloggen i framtiden och läsa vad oscar har sagt för meningar för det är inte lätt att komma ihåg allt i huvudet :)

Postat av: Anna

Smart guy there!!! haha jag skrattade ocksa!!!! ungarna ar for enkelt harliga och dom ar sa arliga!!! kram

2010-03-17 @ 13:49:24
URL: http://nordgold.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Haha...ja, jag får väl bli den förste att erkänna att jag faktiskt utbrast något liknande när jag så Marcus fina halsband härom dagen :o) Det klädde honom på något sätt...fångade hans feminina sida!



Här hemma kämpar vi med uttryck så som "Jag ska ha ihjäl dig" och "du får sparken"...haha, det sistnämnda är det ju svårt och hålla sig för skratt för när den kombineras med arga blicken :o)



Kram på er!!!

2010-03-17 @ 19:50:43
Postat av: jenny

HA HA!

2010-03-17 @ 22:22:56
URL: http://jennyk.blogg.se/
Postat av: pia

Underbara fina Oscar! <3

2010-03-18 @ 14:32:56
Postat av: Kicki

HEJ!!!



Kommenterade ditt inlägg på min blogg så gå in å kika igen!



Ställer frågan här oxå; får jag läsa din blogg? Visste ej att du hade en :)



STOR KRAM!

2010-04-21 @ 13:06:23
URL: http://johansfru.blogg.se/
Postat av: Leia ♥

Haha, de kan visst säga vad som helst de små liven.

2010-04-22 @ 11:06:11
URL: http://leiabloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback