Napp eller inte napp, det är frågan....

Gott folk,

Napp, behövs den? När vi kom hem med Oscar från BB konstaterade vi att Oscar har enormt sugbehov och Marcus ville absolut att Oscar skulle använda napp. Jag var först väldigt emot då jag ansåg att
man inte behövde vänja barn vid något de egentligen aldrig bett om liksom. Jag tror att Marcus främst tänkte på något slags ljuddämpare och törst för barnet. Vi fick diskutera fram till ett gemensamt beslut och det var att låta Oscar prova och se hur det fungerar, sedan skulle vi bara använda den vid behov. Sagt och gjort, Marcus körde till babyproffsen på jakt efter den rätta nappen flera gånger, för Oscar var tydligen väldigt kräsen. Silikon, latex, böjd napp, olika märken, ja precis alla som fanns att tillgå.


48225-62
Dussintals nappar.....

Nu tycks Oscar ha bestämt sig för ett liv utan nappar. Vi har provat ibland utan att tvinga, och det slutade alltid med att Oscar spottade ur på direkten. OK.. Jag tror också att Marcus har gett upp. Flera mammor har sagt att det är så skönt med nappar på deras bebisar, eftersom de ofta somnar ganska snabbt och att det fungerar toppen. Vi får istället bära Oscar till sömns, vid amning eller så har han snuttefilten Kanin.

48225-64
Oscar beundrar fiskar redan nu...

Oscar har en mobil ovanför sängen som han fått från mormor. Fiskar, vad annars, till Marcus stooora förtjustning. Marcus hoppas att Oscar drömmer om fiskar redan nu och har öga för fiske. Det ska bli oerhört spännande att se vad det blir av den här lillkillen.

Snart väntar babysim och jag har lovat Marcus att inte berätta mer om babysimmet, för han vill få berätta själv på hans blogg, men det finns mycket annat jag kan skriva om. Oscar har verkligen blivit jättetung. Jag märkte det särskilt i fredags när jag skulle tvätta kläder. Det brukar inte vara något problem att bära Oscar, med armen eller bärselen, men jag fick mjölksyra i båda armarna och det kändes ordentligt. Undrar vad han väger nu. BVC den 26 februari. Jag hoppas jag får snygga armar på köpet?

Kram Muskelkvinnan

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan! Ville bara säga att Oscar liknar dej väldig mycket. Så sött han är! :) Ha de så skönt.

2007-02-18 @ 17:35:33
Postat av: Cokoris

LOVELOVELOVE!!! Hur kan en bebis bara bli sötare o sötare.. skönt Oscar själv valt ogilla napp, så slipper ni det där tjafset med nappen sen när han blir större och SKA sluta med nappen! :-) Jag å JK skrattade gott åt bilden där Oscar ligger å tittar på Anja på tv.. såg kul ut! Nu e man hemma igen och kollar din blogg och du har uppat med det här.. söt bild på Oscar som tittar på Marcus fiskar :D puss

Postat av: Alexandra

Hej! till den första kommentararen, får man fråga vem du är kanske??

2007-02-19 @ 09:24:28
Postat av: Lovisa

Hej vännen! Hugo mår mycket bättre men är inte helt bra. Väntar fortfarande på att hans "#2" ska bli lite mer fast...=) men han kräks inte längre och det är skönt! Hoppas ni har det bra. Vi hörs, kram!

2007-02-19 @ 12:25:05
Postat av: Sofia

http://www.aftonbladet.se/vss/orebro/story/0,2789,1004236,00.html

gå in på den här länken, den är väldigt passande till ditt inlägg om semlor på fröken brogrens!! ;)

puss

ps oscar är som alltid vrålsöt! :) ds

2007-02-20 @ 10:15:16
URL: http://sosia.blogg.se
Postat av: Inga

Hej!
Napp eller inte napp. Det bestämde ju Oscar själv, eller hur. De flesta tar första bästa napp, så det så. Bra med egen bestämd vilja!!!!

2007-02-20 @ 13:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback