Snö

Snö


ÄNTLIGEN!!! En härlig uppsyn möttes vi i morse av snötäckt träd och tak, men frågan är tyvärr hur länge snön finns kvar. Vi har längtat och längtat. Oscar såg dock de första snöflingorna i Leksand, men har fortfarande inte förstått vad det är. Skidåkning är en av våra favoritsysselsättningar, så när Oscar är stor nog ska vi lära honom åka skidor. Vår förhoppning är att kunna åka på en skidsemester varje år för det är en perfekt familjeaktivitet som alla kan delta på samma villkor. Hoppas Oscar kommer att gilla det.

Till en Emmy, som frågat efter receptet på rödvinmarinad till nyårsoxfilén. Varsågod! Till andra intresserade, det är gratis att ta del av detta.

Marinad:

2 vitlöksklyftor
1 röd spansk pepparfrukt (själv tog jag hälften)
1 schalottenlök
2 msk grovhackad koriander
3 dl rödvin (matlagningsvin går också)
1 dl olivolja
1 tsk salt
2 krm svartpeppar, nymald (jag är inte noga med hur mycket salt och peppar. Ögat brukar avgöra.)

Man kan nog göra på olika sätt, men till nyårsmiddagen brynte jag först köttet med ganska mycket grillkrydda (santa maria, det är viktigt det inte är kockens) och sedan lade jag köttet i marinaden och lät det stå i några timmar. Sedan ugnstekte jag och det blev väldigt mört och gav mycket smak. Lycka till!


Nu vill Oscar leka.

Kram
Snökvinnan och kocken

Kommentarer
Postat av: Cokoris

Åh vad gott det lät, det vattnas i munnen.. kan tänka mig potatisgratäng eller klyftpotatis skulle passa bra till köttet!

Ja det är vitt här också, vackert, vi får se om det kommit för att stanna den här gången eller inte.. vi får ha en julafton till ;) puss

Postat av: Cokoris igen

Nu har vi MASSOR MASSOR med snö här i sthlm också, det började i går... två månader försenad, ingen pudersnö nte, nu är det riktigt snö!!!! syhnd oscar e för liten annars hade pulka ju varit skooj!! puss

2007-01-21 @ 09:10:28
URL: http://cokoris.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback