Ingen bröllopsmässa

Hej!

Några minuter har jag till bloggandet. Man får passa på när Oscar sover. Jag missade tyvärr förra helgens bröllopsmässa som var på slottet. Man fick inte ta med barnvagnen och tanken att gå omkring med en 8 kilo bebis i armarna ett par timmar var inte så lockande, och dessutom hade jag inte lyckats få något sällskap. Försökte lite försiktigt med Marcus, men han bara skrattade så jag beslöt att drömma vidare på egen hand. Tanken med besöket var förstås att ge oss (mest mig egentligen) extra skjuts åt inspirationen. Jag har ju drömt om att vi skulle gifta oss 070707, lite siffermagi tycker jag ju alltid är kul och det skulle vara i 007-tecken. Våra inbjudningskort skulle inledas med att vi ser rött med 007-symbolen och givetvis skulle Marcus posera som Bond. Det är ju inte så konstigt, röd är ju kärlekens färg. Fiffigt va? Sedan skulle välkomstdrinken bestå av Dry martini, of course skakad men inte rörd. Marcus skulle säga "Jag heter Royal..........Marcus Royal" i en stiligt vit smoking och komma till "altaret" i en motorbåt och kliva av och komma fram till stranden. Min klänning är förstås topsecret. Sedan skulle vi ha ett cocktailparty och festa natten lång.

Ja ja.. jag bara drömmer....... men visst var det en bra idé?

Kram bondbruden

Kommentarer
Postat av: Bond

Keep on dreaming!!

2007-03-08 @ 20:28:51
Postat av: jenny

Jag är mycket imponerad! ;)

Postat av: Cokoris

Vacker dröm .. kul ide med bond-temat!!!

2007-03-08 @ 22:41:56
URL: http://cokoris.blogg.se
Postat av: Helena B

Absolut...att det är en kanonide. Tänk vilken inspiration och idéer vi fick bara för vi lekte lite under en långtråkig flygning. Tänk dig repliken: "Jag heter Royal, Marcus Royal. Med rätten att äkta och älska Alexandra" Ha ha! Puss, Royal-bruden!

2007-03-09 @ 08:58:30
Postat av: Helena B

Förresten, du kan alltid köra egen version, 008 som i 08 08 08. Vacker sensommardag i augusti! Lena PH körde ju med en 006 - show. : )

2007-03-09 @ 09:00:00
Postat av: Linda

Varför inte ? :-) Ha en trevlig helg kram

2007-03-09 @ 18:17:49
Postat av: Anna

Gillar din drom skarpt!!! och bra ide vad Helen B sade om 080808.. he he.....

2007-03-10 @ 03:02:26
URL: http://nordgold.blogg.se
Postat av: Pia Nygårds

Wow, skulle gärna komma på en sån fest:). Du skulle passa perfekt som bondbrud!!! Vem vet, det kanske blir verklighet snart! Kram krma pia

2007-03-12 @ 14:50:10
Postat av: Anna Öjebrandt

WOW! Jättefin blogg. Å va kul at följa/ spara sitt barn på detta sätt... Finns det nån omstarts-knapp för mig som misat att göra så här med mina tre? :)

Känner igen mig bland feber, smakportioner, sitta-själv-bilder och inställda planer...

Tack för att jag fick titta in!

Kram till mor & son från Anna Panna

2007-04-17 @ 18:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback