Sömn


S?

Oscar fick feber natten till måndag. Hans första. Den visade på 39 och skrek. Många gånger. I måndags kände både jag och Marcus som sköldpaddor och orkade nästan inte gå upp, men Marcus var ju tvungen att gå till arbetet och jag försökte få Oscar att lugna ner sig. Han var matt och varm hela dagen. Natten till tisdagen var värre, då var jag vaken nästan hela natten och kramade Oscar. Igår var jag så trött att jag nästan lipade för en kvarliggande soppåse vid dörren. Jag insåg hur viktigt sömnen egentligen är, och att vi faktiskt har det riktigt bra trots vi har en bebis, för vi sover i stort sett nästan hela nätter och att det FINNS föräldrar som måste vakna flera gånger per natt för att sköta om sina barn. En absolut, absolut stor eloge till dem. I natt sov vi nästan hela natten och jag kände en enormt stor tacksamhet gentemot Oscar när vi vaknade i morse, men hallå, det är ju inte hans fel. Idag mår lillkillen mycket bättre. Tack och lov, för i helgen är han ju huvudpersonen.

Ja, nu har jag reflekterat färdigt om hur viktig sömnen egentligen är och vill säga slutligen till er alla, ni som kan sova när som helst och hur som helst- NJUT!!!!

Miss Blund

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Visst uppskattar man sömnen mer när man fått känna på hur det är att vara ofrivilligt vaken...Hugo har haft så några nätter den senaste tiden. Vi tror det kan ha varit tänder på gång. Stackarna har bara skrikit och gråtit...och vi har tröstat och vyssat! Hoppas iallafall att Oscar är helt återställd till helgen, det ska bli så roligt, vi längtar!! Kram på er!

2007-03-14 @ 14:26:38
Postat av: Pia Nygårdsia

Ja du vännen, du har så rätt. Sömnen är viktig. Ett tips till dig (från en rutinerad mamma, haha) är att ta tillvara på Oscars sovstunder på dagen - sov med honom! - åtminstone de dagar han haft en jobbig natt. Allt annat kan vänta - för Oscar behöver en pigg och glad mamma:). Unna dig lyxen att sova på dagen, åh- härliga tanke :)
Längtar oxå till lördag,ska bli kul att se Oscar få sina fina namn! Stor kram pia

2007-03-14 @ 17:33:50
Postat av: jojjan (dags att bikta att jag läser!) ;)

precis! klart att man ska inte jämföra katt med baby. men passade sofias katt två dagar. fick då typ NOLL sömn. katten väckte mej hela tiden. efter två nätter var jag helt slut. orkade ej jobba typ. det var då jag tänkte - fan sömn är så viktigt. man har inte hunnit bromsa lite och tänka lite ja. skönt att oscar är bra! måste ba säga han e så söt!

2007-03-15 @ 07:25:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback