Första stapplande steg

Kära läsare,

idag, 10 september, för en stund sedan såg jag och Marcus Oscar Edwin Marcus Royal ta några steg alldeles själv. Och han kunde upprepa det flera gånger. Det är alldeles speciellt att se sitt eget barn göra något så stort första gången. Vilken känsla! Oscar är verkligen inte en baby längre utan en liten pojke! Nu gäller det att ha ögonen öppna HELA TIDEN för det händer saker väldigt FORT.

Kapsmiddagen, den elfte, blev lyckad med mycket god mat. Till förrätten serverades rostbiffsallad med haricots verts, alfalfagroddar och en väldigt god dressing bestående av apelsin, rödvinvinäger, lite senap och kryddor. Efter att rätten avnjutits kom spänningen i form av en soppa men inte vilken som helst. Bouillabaisse heter rätten med utsökt blåmusslor, lax, bergtungafiléer, tigerräkor och torsk i en fantastisk blandning. Mycket saffran, vitlök och vitt vin ingick som huvudingredienser. Soppan serverades med två såser, aioli och parmesankräm.
 
image158
En delikatess!

Sedan kändes det helt rätt att avsluta middagen med vitchokladmousse med en klick hemlagad hallonsås. Helgen avrundades sedan med trevlig promenad, sen lunch, fika och finnkampen med två goa vänner så jag är mer än nöjd med veckoslutet!

Ikväll gör jag comeback på innebandyplanen. Tyvärr har jag inte joggat någonting alls sedan vi kom tillbaka till Örebro så det känns lite som om all löpträning jag lade i somras går till spillo. Fast det kanske man inte ska tänka så, för det var ju skönt att träna och röra på sig lite så jag ska nog vara optimist ändå. Jag är glad för en regelbunden träning som innebandy kommer att ge mig med två träningspass varje vecka. Så, ÖDIBF, här kommer jag!

På fredag firar jag och Marcus vår 6 årsdag. I fjol var det jag som ordnade och det blev en hotellnatt under vattnet i Västerås, Uttern Inn och jag fick verkligen konkurrera mig med fiskar för att få Marcus uppmärksamhet och det var riktigt svårt. Nu i år är det Marcus tur, och jag vet ingenting vad som händer på fredag. Är Oscar med oss? Kommer vi att åka från Örebro? Sover vi borta eller? Ja, det är många frågor, men Marcus läppar är förseglade. Eller rättare sagt är hans händer bundna.

Kram Miss Blåmussla

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej kära vännen,
tusen tack för i lördags, håller med - det var utsökt. Otroligt god mat och ett fantastiskt sällskap!
VA! Har lill kille tagit första stegen, vilken killi! Minns fortfarande både Joels och Theas första steg, det är ett minne för livet.
Spännande att se vad som hända ska på fredag! Det blri säkert mysigt för er! Ha det bäst min kära vän! puss puss pia

2007-09-10 @ 18:45:48
Postat av: Cokoris

Hurra Oscar, vad duktig du är...stora applåd, tant I längtar efter dig!!! vill se dig gå då! härligt dina föräldrar ska fira 6 års dagen återstår bara se vad pappa hittat på, och om du får vara med på en hörna eller pappa planerar ha mamma för sig själv ;) puss

Postat av: Mormor


GRATTIS Oscar till Dina första steg. Nu får omgivningen ta sig i akt. Nu kommer Du att nå mycket fler saker och det blir en farlig men rolig period i Ditt liv. Swr fram emot att gå på promenad med Dig.
Kram Mormor

2007-09-11 @ 12:39:12
URL: http://flyfishing.blogg.se
Postat av: piggelin

Åh de första stegen! Oj.. nu kommer Oscar gå överallt! Hihi...Hoppas ni får en skön underbar dag på fredag..!kram

2007-09-11 @ 17:41:10
URL: http://dansarengirl.blogg.se
Postat av: Anna

WOW!!!! Already?!?!?! Grattis Oscar till de forsta steg!! Ja jag kan halla med och man minns Noah och Lukas forsta steg!! det var fantastiskt!!!! Smile...

2007-09-11 @ 17:58:59
URL: http://himlabacken.com
Postat av: Stina

Grattis för din pojke kan gå nu! ;)
Wow, en hotellnatt under vattnet i Västerås låter ju intressant och har försökt att hitta länken till Uttern Inn men hittade inget. Så jag undrar om du har länken? För det skulle nog passa till vårt lilla smekmånad. :)Mvh Stina

2007-09-12 @ 15:28:05
URL: http://ladyinblack.blogg.se
Postat av: Sarah

Hej Alexandra! Här får du min bloggadress som vi pratade om idag. :) Det blir spännande att se vad som händer i helgen! Vi ses nästa vecka! Kram

2007-09-14 @ 12:31:21
URL: http://q86.blogg.se
Postat av: Anna

fisksoppan ser sa gott ut.. kan man fa recept?????

2007-09-22 @ 04:51:16
URL: http://himlabacken.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback