Mammaledig

Det var ett tag sedan jag bloggade sist. Här rullar livet på och jag njuter av höstens starka färger och det skiftar så underbart nu. Gillar när det finns lite grönt kvar som en vacker kontrast och en bevis på att vi har tydliga årstider.

Överraskningen på vår 6 årsdag var lyckad. Jag var faktiskt gråtfärdig när vi lämnade Oscar hos Nygårds, även om jag visste att Oscar skulle få det riktigt bra hos dem, men det var ju första gången som vi lämnade honom för en hel natt. Att vara mamma innehar starka känslor, samtidigt som jag är glad att jag kunde koppla av ordentligt och njuta av att bara vara med Marcus. Längtan efter Oscar var stark dagen efter och det var riktigt, riktigt, riktigt skoj att få massor med pussar när vi kom tillbaka. Oscar var speciellt förtjust i Tomas och diggar honom riktigt mycket.
Kurs i praktisk choklad, frossa, båttur, delikatessmiddag och hotellnatt var för mig en fantastisk kombination.

Oscar går och går omkring och börjar bli mer stadig i själva gåendet. Otroligt! Imorgon är han 11 månader. Jag vet att jag redan sagt det många gånger, men tiden går verkligen fort när man har barn, bokstavligen talat. Både jag och Marcus konstaterar varje dag nu att vår Oscar nu är en P O J K E, inte en baby längre. 

Jag har många vänner som är gravida nu och jag myser verkligen att vistas omkring dem- det är otroligt, otroligt vackert att vara gravid och jag ser fram emot ännu en graviditet till, gärna tredje också, men M har sagt stopp efter nummer 2. Det är magfinikt hur kroppen egentligen fungerar och ja... jag myser helt enkelt med tanken och känslan att vara gravid. Men först ska vi bara njuta av Oscar!

image159

                                            Oscar med stor och söt glugg  

                         image161
                                      Alexandra som gravid juli 2006

Ha det bäst!

Miss Brogrens (vi ska i väg till Fröken Brogrens nu!)

Kommentarer
Postat av: Cokoris

härlig underbar bild på dig som gravid och oscar lika söt som alltid!!! puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback