YES!

Glocalnet kom, installerades och kopplades väldigt punktligt, men huvudsaken var att det funkade. Direkt. En lärarkollega spydde nästan på Glocalnet så fort namnet nämndes och jag började undra om vi inte valt fel. Ja, det är så mycket man ska välja idag, och det är verkligen på gott och ont. Vad gäller renoveringen så har allting stannat. I flera veckor. Skönt samtidigt som vi börjar tycka det är dags att ta itu med de sista som det är planerat att göra. Jag hoppas det också inkulderar inköp av det jättefina vita runda bordet jag har sneglat på länge. Fast på vår prioriteringslista så ligger bordet ganska långt ner. Tyvärr. Marcus vill ha WII-spel. Lite märkligt, han har inte provat på det men vet ändå att han ska ha det. Och jag tror det är för att man får ett fiskspö och spel som har med fiske att göra som är boven. Men det fina vita runda bordet ska gå före. Defintivt.

Mycket jobb nu och det är ganska långt kvar till nästa lov men tiden har ju tagit på sig joggingsskor och springer jättefort. Jag har cyklat varje dag och det är så otroligt skönt i det härliga vädret. Och tack vet jag sommartiden! Jag och Marcus har börjat jogga i skogen här bredvid. Vi har ca 50 meter till motionspåret, så här kan vi inte sitta och komma på bortförklaringar varför vi inte kan träna. Dags för mig igen imorgon.

Jag skulle ladda några påskbilder från min mobil och det funkade inte med bluetooth.. Hur göra.. Då såg jag att M var inloggad. Hon är min alldeles egen dataexpert. Jag undrade om jag kunde skicka MMS till henne, och hon gör lite flux flux och skickar dessa bilder i jpeg-format tillbaka till mig. Typ. Men hon svarade att det kunde jag fixa själv. Genom att mms:a till min egen hotmailadress, dvs man skriver in adressen istället för mobilnummer. Va, kunde man göra det? Det lät alldeles för enkelt. Jag provade. Och jag blev paff. Ah... Visst lär man sig nya saker hela tiden. Även som lärare. Det har min egen fröken Karin alltid sagt. Sant.

image204
Den allra första saken Oscar gjort på dagis och gett till oss. Världens sötaste kyckling, eller hur?

48225-208
Vår egen påskkärring i fem minuter på påskaftonen 2008

Kram Miss Påsk                                                                                                                                                            


Kommentarer
Postat av: Cokoris

Sicken söt påskgumma eller snarare gubbe?

Postat av: moa

hihihi :P det var bara roligt att få hjälpa till! :D så att du kan fortsätta och skicka hur många bilder du vill sen :P

2008-04-06 @ 09:07:16
URL: http://gardenfors.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback