Jag räknar...

dagar, timmar och sekunder till jul. 21 dagar, 500 timmar och 32329 sekunder. Nej jag skojar bara-  men det är väl ungefär så, jag orkar bara inte räkna exakt antal siffror, för här överflödas det inte av  överskottsenergi precis. Det jag har nu räcker precis till jobb, fixa middag och leka lejon när Oscar ber om det.

Oscar börjar bli förtjust i Findus och Peterson och jag diggar böcker om Findus och Peterson, så underbart detaljerat och färgstarkt, så nog ligger en sådan julklapp under julgranen i år till Oscar. Och en spis. Enligt utvecklingssamtalet vi var på om Oscar på dagis står han mest vid spisen och fixar fika till kamraterna. Oscar kan fortfarande inte läsa, så nu passar jag på att skriva hans julklapplista för sen blir det ju en annan femma.

Jag har redan parkerat vid soffan och känner mig helt utmattad, men ska lyfta på rumpan igen och förbereda Oscar för sängen.

Må så gott mitt folk,

Kram Lejoninnan

Kommentarer
Postat av: Andreas Ribbelöv

Hehe... Vi kommer vänta tills dagen innan julafton innan vi tar in granen och klär den... :-) Kram Andreas

2008-12-07 @ 01:54:48
Postat av: Simone

Jag känner igen det där att skriva ner julklapplista och kan lägga fram på kökbordet när jag hade småttingar. Nu går det inte hur som helst. O och L kan läsa var som helst..

Då en dag skrev jag julklapplista då skrev jag en ex



Farmor och Farfar - Clas Ohlson

N - Sagolandet

I -

O -

L -

Jag skrev inte var jag skulle handla till mina stora pojkar då stod dem vad det finns iaffären. Skrev bara ner deras namn. Några timmar kom L och frågade vad ska du köpa till mig med julklapplista och fjäska hihi! De längtar verkligen efter julafton. Det e ju barnet bästa året liksom födesldagen men julafton brukar vara det bästa pga alla får sina julklappar. Medan en behöver inte vara avis. Kram:)

2008-12-12 @ 13:58:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback