Midsommar 2008

Nu har jag deppat färdigt. Sverige var inte tillräckligt bra. Jag hoppades ända till de sista sekunderna med mitt sanna patroiska hjärta men kunde ändå konstatera att Ryssland vann rättvist. Jag förstod inte varför Elmander fick spela hela matchen, jag kunde räkna med bara en hand de gånger han passade rätt. Resten var..... Okej, inte bara han var dålig. Sverige räckte inte till helt enkelt även om vi har vår Ibrahimovic. Nåväl, nu tycker jag det skulle vara häftigt om Ryssland vann EM. Jag saknar dock Sverige..... Nog om fotbollen.

Midsommar, ja den var så svenskt härlig. Först hade vi picknick i bilen på en parkeringsplats innanför Brunnsparken. Sant. Det ösregnade och vi smuttade på kaffe och Oscar sög förnöjt på MER med päronsmak och en kladdig blåbär och hallonpajbit. Vi hann fundera på om vi skulle skippa besöket på Brunnsparken och istället åka hem. Efter några långa men ändå korta minuter skildes askgråa molnen åt och lämnade en stor plats åt solen. Plötsligt var det en helt klarblå himmel ovanpå oss och vi kunde se midsommarstången hissas upp med värme och Oscar fick en åktur med griståget (det fanns några karuseller i parken) och Oscar vinkade till oss varje gång han åkte förbi oss. Vi som aldrig glömde kameran annars gjorde givetvis denna dag därav nästan inga bilder, men mobilen är som alltid bra att ha och fick assistera med två bilder. Midsommaraftonen avslutades sedan med en mycket trevlig och angemän middag härhemma med M och C. En liten sillbuffé serverades och sedan skulle vi grilla egenmarinerat kött men vi var för mätta. Inte för öl och jordgubbar dock.
Lördagen var sömnens dag. Söndagen städningens dag.

   

Nu börjar jag tappa veckodagar. Härligt. Ett tydligt tecken på att jag börjar få semesterhjärna. Om några dagar kommer svärfadern och hjälper till med de sista som ska göras med huset. Sen blir det Falkenberg ett antal dagar. Sen... Örebro igen kanske. Öland ska vi iallafall till i juli.
Måste dock påminna mig själv att njuta av sommarledigheten. Jag vet tyvärr att den går alldeles för fort men kanske går det lite långsammare om jag försöker stanna av tiden varje dag och njuta. Ja just det, njut,njut och njut......

Förresten så hamnade inte våra blågula tröjor ner i papperskorgen. Nästan men ändå inte. Dom skulle ju vara bra att ha till VM om två år. Förmodligen är Oscars tröja för liten då, men kanske till ett syskon? (obs! Jag är inte på smällen.)

Kram Miss Njuta 

Kommentarer
Postat av: jenny

Skönt att allt är bra med er tre!! STOR KRAM

Postat av: Mattesblogg (Mattias)

Hej.. Rolig att ni har göra nåt under midsommar.. jag själv har haft kul och stannade hos mina kompisar som bor i Göteborg, där tränade jag bangolf inför Landskampen. Det gick bra under helgen men en kväll var det mycket åskan precis över oss, tack lov att vi satt inne i kompisens lgh och såg på EM fotboll i tv..

Till landskampen är om 25 dagar alltså den 27 juli, men tävlingen pågår från 24 juli till 26 juli i Göteborg. Ja.. allt har jag skrivit.. Önskar er trevlig sommar.. Massor kramar från skånsk pågen Matte (Mattias)

2008-07-02 @ 17:58:21
URL: http://www.metrobloggen.se/mattesblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback