Första advent

Äntligen! Jag behöver ljus. Och jag älskar jul. Jag har faktiskt tjuvstartat idag. Jag får passa på nu när M är på afterwork ikväll. Jag har försökt förhandla med honom om att klä julgranen typ till 2:a advent, för varför ska man inte kunna få njuta av stämningen lite längre, men M har som tradition att klä på granen dagen före julaftonen och han är ganska bestämd på den punkten trots han inte diggar jul. Men han har gått med på att sätta in julgranen på fjärde adventen, så nog ska jag vara nöjd. Och jag tror att M börjar bli lite smått förtjust i jul, särskilt i och med vi har Oscar i vårt liv.

Oscar har hjälpt mig med ljusstakar och jultomtar i vårt hus. Och han har fått en stor julstjärna i sitt rum som han är väldigt stolt över. TITTA STJÄRNA sade han flera gånger ikväll, och när jag skulle släcka den för natten så grinade han. NEJ. Okej, han fick somna vackert i stjärnans sken.

Oscar har haft vad jag förmodar en trotsig period. Protesterade mot precis ALLT. Jag skojar inte. Fel tröja, fel stövlar, ville inte ha blöjor. KAN SJÄLV. SJÄLV. SJÄLV. Jag körde med alternativfråga flera gånger väldigt pedagogiskt, för att få honom att känna att han visst fick bestämma lite själv, men det har slutat med att jag var tvungen att vara riktigt bestämd, klätt på honom under vild protest och bar honom till vagnen och körde med bestämda steg till dagiset. Punkt slut. När jag lämnade honom var jag nästan svettig, och i hjärtat var det tungt, men fröknarna säger att han alltid är så trevlig och social. Menar ni den där ljushåriga grabben?

Och vet ni vad vi gjorde igår? Jag och M fick barnvakt igår kväll och då passade vi på att gå på bio, något vi inte gjort sedan Oscar kom. Det blev Bond, och tyvärr nickade jag till flera gånger, inte för filmens skull, utan jag måste nog skylla på massor jobb och lite sömnbrist. Jag önskade jag kunde vara ett trevligare sällskap till M, men next time, jag lovar. Bond.. Ja, jag tycker han mördar folk hela tiden. För mig är Bond mannen med ett stort hjärta som ska krossa den riktiga fula boven, men dödar inte i onödan liksom. Och det ska vara Sean Connery eller Roger Moore. Håller jag på att bli tant, nej förlåt, vuxen?
 
I mitt tonårshjärta så föll jag för repliken: Bond...... James Bond, när någon brud flörtigt frågade Bond vad han hette.  

Royal.... Oscar Royal.

Det låter inte helt fel det heller, men just nu är han min.


Kram Miss Bond


Kommentarer
Postat av: Linba

Hihi, det där känns det mycket igen. Albert har varit inne i det värsta trotsperiod som nu är förhoppningsvis över tills nästa trotsperiod kommer. Hela tiden måste jag tänka det går snart över - andas ut typ hehe..

Kramar

2008-11-30 @ 12:52:01
Postat av: Inga

Heja Alexandra, jag gillar också julen och det där med 4:e advent ska vi nog ta till oss här också.

Ribbelöv - Inga Ribbelöv!!!

2008-11-30 @ 15:38:54
Postat av: Mormor

Heja Alexandra, Så klart ska Du visa Oscar vilken glädje julen kan ge utan att bara tänka på julklappar. Visst är det roligt med jul, alla ljus mitt i värsta vintermörkret. Vi behöver det säkert.

När kommer Ni och bakar pepparkakor?

Kram Mormor

2008-12-01 @ 16:08:40
Postat av: Mia

Har också börjat blogga :) I år är jag anti-jul, bara en avdentljus i vår lgh och detta pga vi renoverar, så det blir lite obekvämt med julprylar överallt :) Hoppas på julgran till nästa år istället om vi inte sticker till de varmare breddgraderna :) Kram

Postat av: Anna

Haha kanner igen dar med trotsig Oscar. Mina pojkar gor det ocksa sa man blir verkligen irriterande nar man sager: jag vill inte ha den dar eller kan sjalv.. tills slut far man slapa dom till skolan/dagis..

puhhhh

2008-12-03 @ 19:15:49
URL: http://web.me.com/annanordgold
Postat av: Louise Hennix

Stor grattiskram på födelsedagen. Dagen kommer jag alltid ihåg,men vad ge sin guddotter? Vilka fantastiskt roliga och givande blogar du åstadkommer. Jag har inte läst alla, men snart...

Det här sättet att gratta hade jag inte tänkt mig,men tanken är det som räknas, KRAM Vi ses !!!

2009-11-17 @ 14:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback