Drömmens dag

Hej igen,

två inlägg på en och samma dag. Det har näsan aldrig hänt, men är man sjuk så har man ju mer tid. Och jag har surfat lite och letat efter en matta till vår hall. Så sent som i söndags fick vi äntligen upp hallhyllan och det blev mycket bra. Hallen har en liten fondvägg under trappan som är i ränder som skiftar mellan vitt, mörkgrå, pärlgrå och silvergrå. Väggarna i övrigt går på en ljusgrå färg som finns i en av raderna på fondväggen. Ganska kul kombination. Kanske ger hallen inte direkt ett  värmande intryck men mer fräscht. Vi har ju tagit fram lite röda detaljer, gärna retro och därför letar jag efter en matta som passar. Inte så lätt, men här kommer några förslag. Hoppas på lite hjälp från er, och så ska förstås mannen i huset också få säga sitt. Pappelina gör så fina mattor. Ja, jag vet, inte så billiga, men hellre fåtal och välvalda detaljer än kvantitet a´la IKEA. Inte ont om Ikea, vi  har mycket därifrån men nu känns det rätt med lite egenkomponerad hall. Det är iallafall så jag tänker förhandla med mannen.


       ganska neutralt och i fint grått som matchar väggarna (finns också i rött)


Lite lekfullt rött med en retrokänsla. Kan vara helt rätt i vår hall som i övrigt kör med röda detaljer


En häftig matta, men kanske ger ett hårt intryck när man kommer in? Kan ändå passa bra med röda detaljer?



                              En ganska snäll och neutral matta.


Ska spana vidare. Hittade också en termoskanna jag är mycket sugen på. Kostar bara 529 kr på nätet. Den röda färgen är helt rätt i vårt kök. Vi brukar servera kaffe i tråkiga termos, sådana som är helt ok att ta med på utflykten. Nej, jag önskar mig verkligen en snygg kanna att servera vänner som kommer på besök.


Perfekt rödfärg, inte sån där brandröd, utan lite mörkare röd utan att vara vinröd. Ja kära barn har många namn, liksom färgen....

Kram Miss Pappolina

ps. samtliga grejer har jag hittat på www.designonline.se

Kommentarer
Postat av: Cokoris

Nice med uppdateringar av dig lite oftare :-) tur miss Royal e sjuk även om det inte e kul vara sjuk jag vet :-) så hinner man blogga... hehe den röda mattan gillade jag!! Kul det går framåt med huset jag e nyyfiken och ska bli skoj se vad som hänt sen dess!! PUSS

2008-10-07 @ 18:17:48
Postat av: Jennyi

Vi har också Stelton kaffekannan fast i svart, den är så snygg att den får stå framme istället för gömd i något skåp! Angående mattvalet, kan du inte lägga upp en bild på hallen så är det lättare att ge sitt tycke? Och angående Mora Träsk... yes, Lovisa älskar dem också! Hon sitter på vår säng och hoppar med kroppen till musiken och tittar helt koncentrerat på dom och deras urfåååniga rörelser men ack så fascinerade för henne! Kul att läsa om Oscar som kan mer och mer!

2008-10-07 @ 18:38:04
Postat av: Inga

Hej!

Tommy röstar på grå med prickar men jag tycker nog det är trevligt med en röd till er grå hall. Varför inte den med prickar men i rött?

Krya på dig!

Kram

Inga

2008-10-08 @ 10:32:47
Postat av: Anna

diggar stjarnor pa mattan.. har ju kikar over pappolina forut och gillade den.. var kok ar mer metall typ.. mattan skulle passa fint men som sagt ar den inte ens billig.. suck... men den roda skulle ge mer feeling och lysa ut i din hall fast jag inte hade halsat pa.. sa den skulle nog passa...

Postat av: Jos

Hejj!! Kul du hittade ming blogg sida!. Jag ska nog försöka åka till Fabrik nån gång!. Många säger samma sak som du.. Hoppas nu under hösten oxå öppna på FRe..



KRy på dej!! Jag oxå sjuk.. Långtid!.. vill blir frisk men när...



KRAM KRAM

2008-10-08 @ 18:12:46
URL: http://joskankkonen.blogg.se/
Postat av: Maria

Hejhej! Vad skönt att du är bättre! Fortsätt och pyssla om dig själv, så ska du nog bli bra till helgen..:-) Har du kollat på Mio (möbelaffär)? Jag köpte en vit&brun randig plastmatta för några sen som jag är helnöjd med. En billigare variant. Annars röstar jag på den sista mattan som ger mjukare ton. Passar bra till era retrosaker tror jag. Och kort om Oscars utveckling - jag tycker också att det är himla härligt nu när Ofelia är större. Ibland sitter hon och tecknar för sig själv, då ser man vad som pågår i hennes huvud. Spännande! Kvarstår dock bara att förstå vad alla tecken betyder..:) Hoppas att vi får se er snart! Stor kram!

2008-10-08 @ 20:26:28
Postat av: Helén

Uh!! Himla svårt att välja! Jag behöver också ha härhemma menmen... Alla är snygga tycker jag. Hoppas du är bättre nu? jag va sjuk i förra veckan.

Bättre nu iallafall för min del. Lilla Oscar är "emil från lönnberga"?? barnen här är lugnt och mer rastlös för min del. Ska hitta på ngt hobby nu men vad? hmmm! Ha dte såååå bra iu helgen, du vet! kramkram från lilla Paris!

2008-10-08 @ 20:42:05
Postat av: jenny

Hej goa alexandra - Pappelina är något som jag också gärna vill ha. Jag tar och röstar på den grå med vita prickar - mycket snyggt!



KRAMKRAM

2008-10-14 @ 15:08:40
URL: http://jennyk.blogg.se/
Postat av: Jenny

hejhej! hoppas allt är väl med er 3! jo ang pappelina mattan så har vi en i köket, en svart med vita prickar och den köpte vi i fabriksbutiken i vingåker. minns inte hur mycket den kostade, men mycket billigare än en "riktig" matta. vår är i 2:a sortering fast vi märker inte det.. finns i flera olika färger, modeller och storlekar där. bara ett litet tips om ni ska dit och kolla nångång. kramar

2008-10-16 @ 17:50:45
URL: http://jenny86.blogg.se/
Postat av: Simone

Jag gillar den grå med vita prickar men jag skulle välja rött för du har röd stol, röd klockan. Det skulle matcha ihop dem i hallen där du har hemma. Tänk hur alla gäster kommer in och ser starka färger i första hand..Kramm:)

2008-10-23 @ 21:20:49
Postat av: Ulrica

Den första mattan är supersnygg.

2008-11-03 @ 14:44:29
URL: http://ullabella.webblogg.se/
Postat av: overallt

en bild säger mer än tusen ord. läs, tyck till och bevaka http://overallt.blogg.se!

2008-11-07 @ 18:25:50
URL: http://overallt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback