20 åring

Idag ville Marcus att vi skulle grilla. Ja, varför inte, det var strålande väder trots vi jobbat båda två hela dagen. Dessutom var vi glada. Marcus skickade ett sms: röd vin!

Visst, det skulle vara riktigt gott med ett glas rött till grillpremiären. Ja, det bara måste firas. Jag körde till systembolaget, hämtade en box och stod i kassan. Bakom den satt en rätt ung kille. Ganska snygg. Jag såg att han granskade och tittade på mig medan han slog siffran på apparaten.  På en ganska trött och småstressad lärarinna.  Han sade något till mig. För en gångs skull förstod jag exakt vad han sade:

- Bruden, har du legitimation?

Ganska häftigt att bli kallad brud vid 32 års ålder! Dessutom kunde han ju inte uppskatta min ålder, så enligt den där unga killen på Systembolaget kunde jag möjligtvis vara under 20.

Ja, jag väljer att tro det så.  

Kram Miss Brud

Kommentarer
Postat av: Moa

haha, han kanske syftade på 1 april? ;)

2009-04-01 @ 20:56:50
Postat av: Ira & Mio

:-) ja man fr ta det som en komplimang men man ser ofta hur pinsamt de tycker det är när de får syn på leg, händer mig oxå...visst här har du en 33 åring..varsågod ....

Postat av: Lovisa

Det är bara att tacka och ta emot ;o) Såg din ryggtavla på RI igår men jag hade bråttom till ett uppdrag så jag hann inte gå fram och prata...en annan dag hoppas jag! Kram på dig vännen /Lovisa

2009-04-02 @ 09:46:00
Postat av: Mirry

Söt blogg du har! Anmäl den gärna till Veckans Blogg!

2009-04-02 @ 15:17:51
URL: http://www.arntyochmirry.se
Postat av: AnnaN fran Washington DC

OMG!! det ar nog hans ragg-stil! och han kanske hoppas att haffa nagon som forsoker kopa alkohol.. misslyckande ragg stil dar.. lol!!

2009-04-02 @ 17:18:01
URL: http://nordgold.blogg.se/
Postat av: Simone

Du kan vara mallig att du känner dig fortf ung. Det har hänt mig också. Då tänker man jag duger fortf haha.. Kram

2009-04-04 @ 23:02:12
URL: http://moon.blogg.se/
Postat av: Pia

NJUT!! kram

2009-04-05 @ 18:21:28
Postat av: Inga Ribbelöv

Njut av en härlig komplimang!! Du är så ung och fräsch!

Värre var det när jag fick visa leg som 18-åring på den tiden när barnförbjudna filmer hade fjortonårsgräns. Kändes inte som en komplimang inför tuffa kompisar, ha!

Kram

2009-04-06 @ 14:55:42
Postat av: Anonym

He..Härligt! Jag närmar mig +40.. Nu är det roligare än för 10 år sen. Man tror att jag är elev när jag har sportkläder på mig bland elever;)Jag har hört det många gånger av kollegor som räknade elever inkl mig. Trots man blir ju äldre varje år händer det samma sak ännu idag. Ha en härlig påslhelg! Kram!

2009-04-08 @ 05:36:40
URL: http://lillaparistjej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback