Julstämning i sin enkelhet

Vi gjorde vårt första pepparkakhus. Det var inte lätt har vi förstått, men det var roligt. Allra roligast tyckte Oscar var att lägga på alla nonstop på taket. Jag tror nog att några stycken slank ner i Oscars mun. Och så är julgranen klädd. Lite Piff och Puff-stil och ungefär som ifjol, men själva granen är mycket finare i år. Igen, jag älskar jul, och det allra bästa med den är att alla i familjen uppskattar den så mycket som jag gör. Och då handlar det verkligen inte om klappar utan att få känna sig älskad av nära och kära. Det är definitivt prio ett. 

 

Oscar: först ska glöggen uppvärmas innan granklädningen



Fotograf: Oscar



Oscar: Först ljusslingor, sen glitter sen....



....kulor..



..och så istappen.



Vår julgran 2009

 

Och så överraskade M med en ljusslinga ute i trädgården....

Pepparkakhuset på Ryssängen

Min nya favorit: vättar från Åsas Tomtebod

Och så doftar det jul.....

Kram Miss husmor


Kommentarer
Postat av: moa

så himla mysigt!

Postat av: Ira & Mio

finfin pepparkakshus o duktig fotograf Oscar är!

2009-12-21 @ 15:17:51
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Vad mysigt:) Hoppas ni får en riktigt härlig jul nu! Kram från Elisabeth och Andreas!

2009-12-22 @ 07:37:12
Postat av: Tove (julles mamma)

Åh vilket gulligt litet pepparkakshus! Jag har inte orkat göra något i år (vi får se om barnen tjatar). I särskolan brukar vi alltid sätta ihop husen med smältlim (limpistol) och det tricket använder jag hemma med. Men nu har jag glömt limpistolen på jobbet.

2009-12-22 @ 14:18:08
Postat av: pia

Underbar julstämning i underbar familj. Ser fram emot att spendera någon kväll och några dagar med er på jullovet! PUSSSS

2009-12-22 @ 19:06:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback