Oscars premiärfiske

I tisdags, den första riktiga gemensamma semesterdagen beslöt vi oss för att åka iväg med en lånad båt och låta Oscar fiska för första gången på riktigt. Vi körde först och köpte honom ett eget metespö. Oscar har länge längtat efter att få följa med, och har verkligen förberett för sin premiärfiske med hjälp av pappas fiskevideofilmer. Han föredrar faktiskt dessa rullar framför aminerade. Jag brukar ibland påpeka detta för Marcus, för jag tyckte det var lite konstigt val av en tvååring. Men då brukade han svara:

- Nej, han är ju min son.

Vi tog med fika, flytväst och beställde solen.
 
När vi väl satte oss i båten och Marcus förberett metespöet till Oscar kunde fisket börja. Det tog bara två minuter innan Oscar fick sin första napp. Otroligt men sant. En liten abborre. Och då sade Marcus:

-Han är definitivt min son.


Oscar med sitt första spö


Oscars första abborre


Kanske en framtida flugfiskare som pappa, farfar och farfars far?

Kram Miss Abborre

Kommentarer
Postat av: Simone

Grattis till Oscar som fick lilla aborre! Den fick också Nico nyligen vid midsommarafton när han fiskade. Lycklig va ha också!!Krampuss

2009-06-28 @ 10:22:37
Postat av: Lovisa

Åh vilka härliga bilder...och GRATTIS Oscar!!! Minns när jag fick följa med pappa ut med ekan och fiska på kvällarna uppe i Långsjöby när jag var liten. Såna där idylliska och lyckliga minnen som kommer att följa mitt till livets slut. Oscar kommer troligtvis att bära med sig sina lika länge skulle jag tro :o) Nu får vi baske mig ta och träffas snart! :o) En vecka till sen går jag på semester...då måste vi höras! Kram Lovisa

2009-06-28 @ 21:12:42
Postat av: Inga

Grattis till Oscars första fisk. Han är mammas pojke också ser jag :-)

Kram till er alla tre!

2009-06-28 @ 21:22:11
Postat av: -Milly-

Härlig blogg du har!

Är allt bra med dig idag?



Jag la till dig på bloglovin'

gör gärna detsamma.



Kram :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback