Cykelhjälm

Jag cyklar dagligen till jobbet. Jag brukar också skjutsa Oscar till dagis med cykeln, och han tycker det roligaste med turen är att få sätta på sig sin cykelhjälm. Jag har intalat mig väldigt länge att jag bör införskaffa en, för jag kommer inte på något vettigt argument som talar varför man i n t e skall ha en. Och särskilt inte inför barnen. För oss är det verkligen odiskutabelt att Oscar ska använda cykelhjälm. Jag erkänner dock att jag är lite fåfäng, det ska inte vara vilken cykelhjälm som helst. Det ska vara lite stil på den, och eftersom jag cyklar närmare ett par mil varje dag är det förstås en mycket billig livsförsäkring men jag har bara inte hunnit. Månad efter månad....

I fredags skulle jag sätta på Oscar hans cykelhjälm.

-MIN HJÄLM. 

Han är inne på att allting är hans, och han vill gärna betona det. Ja, det stämmer.

-MAMMA HAR INTE HJÄLM.

Tunghäfta. Mmmm.. Tunghäfta.

Jäklar! Nu har han kommit på det. Redan.

Cykelaffär nästa.


Kram Miss Hjälm 

Kommentarer
Postat av: AnnaN fran Washington DC

Haha smart pojke...

Postat av: pia

welcome to the club..vi blir inte snygga...men vi har gjort ett klokt val-eller hur!

puss puss

2009-03-30 @ 17:14:58
Postat av: Tiny

Haha,,, ja, de e bara o inskaffa en nu ;)

2009-03-30 @ 22:45:35
URL: http://minds.blogg.se/
Postat av: Addie

Oscar har nog börjat se mer saker som inte stämmer med varför han ska ha och inte ni. Vet hur det är och Oscar är bara för sööött tycker jag. Kul se er i söndags på påskpyssel. Kram Addie

2009-04-01 @ 15:23:12
URL: http://addiswa.blogg.se/
Postat av: Anonym

älskade vän, dina meddelanden dödar min mobil. Allvar, det går inte att öppna ditt meddelande utan att min mobil slocknar, Är du så arg på mig? hihi maila mig istället



puss

jk

2009-04-01 @ 17:35:20
Postat av: Simone

Rättvisa ska det vara!!Hihi Jag e inte heller bättre...Kram

2009-04-04 @ 22:58:26
URL: http://moon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback