Tack Moa!

Åh, Moa. Jag blev väldigt rörd och glad. Det är alltid kul med gästbloggare, det är ju en vanlig företeelse hos de stora bloggare, men även lilla jag har fått en! Och Moa, jag har också många härliga minnen tillsammans med Dig. Jag minns att du var tokig i Nicke Nyfiken. Du ville att jag ska läsa den där boken, Nicke Nyfiken på sjukhus, du  var så fascinerad över att Nicke blev röntgad, fick spruta och sedan köra på borgmästaren som var på besök med rullstolen. Nu äger Oscar en likadan bok, och han är också fast. Gissa vem jag tänker på när jag läser boken tre gånger varje kväll?
Jag är så tacksam för att jag fick lära känna er, och ni har alltid välkomnat mig som en familjemedlem och låtit mig ta hand om tre underbara tjejer, Moa, Emmie och Cinna som mina "lillasystrar" i många år.  Jovisst, Moa var lite besvärlig ibland. Du brukade väcka mig vid femtiden på morgonen och ville genast leka. Jag brukade be om att få sova lite till men då kastade du några dockor, nallar och andra djur på mig och tittade bedjande på mig, du tänkte nog att sova kunde jag göra hemma. Jag har fortfarande tre lillasystrar i mitt liv, även om jag inte träffar Emmie och Cinna lika ofta nuförtiden, men det är min tur att ha Moa, eller hur, Brittmarie och Ulf?

Vi har haft några sköööna dagar i Romme med familjen Nygårds. Vi är lite häpna över att Oscar lärt sig så fort, vi åkte faktiskt slalom hela långhelgen. Han åkte alldeles själv de två sista dagarna, och eftersom han inte förstår vad höger och vänster är för något kom vi på att vi kunde åka parallellt med Oscar mellan oss. Pappa kunde därför ropa på Oscar "ÅK TILL MAMMA". och när han kom till mig tecknade jag att han nu kan svänga till pappa. Vips så svängde han lite så där mot oss fram och tillbaka. Himla kul! Sälen eller Idre nästa! Till nästa säsong alltså. Sen blir det förstås Alperna. 


Första åket i stolliften



Första dagen i Romme


Lunchpaus på topprestaurangen

pappa och Oscar pustar ut

Kram Miss Glad 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul att ni har haft en bra semester:) Vilka härliga bilder:) Nu längtar vi ännu mer efter vår skidresa! Kram

2009-03-26 @ 19:48:26
Postat av: Lotta

Vad härligt ni haft det i Romme! =) Kram

Postat av: Moa

Nicke Nyfiken!!! Mindes att jag älskade honom av någon anledning! :D Vad fint skrivet! Blev riktigt glad och räkna med att jag log när jag läste texten!

Ja, absolut. Det är din tur nu! :) Vi ses på söndag!! kramar!

2009-03-27 @ 05:25:08
URL: http://gardenfors.blogg.se/
Postat av: Inga

Roligt att läsa Moas inlägg och ditt svar. Jag kommer så väl ihåg artikeln i tidningen för länge, länge sedan med underbara bilder på er två.

En sådan härlig helg ni hade i Romme och fina bilder som gläder oss att ni delar med fler.

2009-03-27 @ 16:15:27
Postat av: Lovisa

Åh vilka sköna bilder från er skidresa. Vi sitter med hakorna i knät, jag och Marcus, vi är så imponerade av Oscar. Vilken kille som kan åka skidor vid två års ålder!!! Ha det gott, hoppas vi kan ses snart!! Kram på er

2009-03-27 @ 22:22:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback