Alexandra Royal


Jag kanske får världens största straff om jag skriver här inne. Men det vore ju roligt med lite gäster då och då här på bloggen, eller hur?! ;)

Nu är Alexandra ute med sin söta familj på en minisemester och åker skidor... TROR jag. Därför får jag sitta här framför pappas dator hemma i Uppsala och mixa lite med Alexandras blogg. Men för mig gör det inget, eftersom det ändå är väldigt roligt med sådant! Och äntligen får jag använda photoshop igen. (Photoshop på min dator funkar inte som ni förstår...)

Men jag tänkte faktiskt berätta lite om Alexandra;

Jag har alltid sett upp till Alexandra och det har jag gjort sen jag såg henne för första gången! Gud vet hur länge... Eller okej, Jag kanske redan vet själv... Så länge jag levt med henne i mitt sällskap, så länge har jag sett upp till henne.
Jag lärde känna Alexandra genom att hon blev min "fadder" då jag var ett litet barn som hade sina kusiner på Östervångsgatan (eller vägen)? Och där började vår vänskap. Alexandra blev min barnvakt. Dock är hon fortfarande det idag... Eller inte ;)

Vi träffades väldigt mycket i mina unga år, och varje gång det blev höstsäsong bar Alexandra, jag och min familj ut i skogen och plockade kantareller. Jag tyckte att det var roligt, men dock blev det mindre roligt när alla i familjen (inklusive Alexandra) försökte få mig att äta dem...
(Dock har jag börjat äta svampar nu! Slå det ni! Och du, Alexandra. Du får faktiskt ta och bjuda mig på en kantarellmiddag snart, men skippa fisken är du snäll! ;))

Jag föddes i Skåne och bor där två-tre månader om året, och då träffades vi väldigt ofta. Dock var jag säkerligen en jobbig unge som gillade att reta sina systrar och stackars Alexandra som fick stå ut med en bråkig unge.

Men med Alexandra hade jag, JAG väldigt, väldigt roligt med varenda gång. Det var helt makalöst att kunna se upp till en person som dessutom var så sjukt bra på att använda teckenspråket. Jag tror att jag då aldrig upplevt ett sådant levande teckenspråk tidigare.

Jag var fyra år gammal och då visste jag att Alexandra var min bästa vän, det intalade jag mig själv i flera år. Och på den tiden kunde man bara ha en enda bästa vän och jag sa i flera år till alla på dagis att Alexandra var min bästa vän.
Men jag minns hur himla besviken jag blev då Alexandra just tagit studenten och jag som var en liten barnrumpa och fick träffa Alexandras vänner och de presenterade sig för mig och det var en tjej som sa
"Hej! Jag heter X och jag är Alexandras bästa vän".


Idag kan jag bara skratta hejdlöst över det minnet. Ack, ni vet hur små ungar är...

Men jag kan helt utan tvekan medge att Alexandra är en extrem intelligent och underbar människa. Det är svårt att inte kunna se upp till henne! Jag är glad att jag fått chansen att lära känna Alexandra! Och det känns ännu konstigare att helt plötsligt kunna se henne varje dag, nu när jag börjat på gymnasiet. Jag är en elev, hon är en lärare. På samma skola dessutom. 
Dock har jag inte henne som lärare men jag har gott och väl hört väldigt många gånger av mina vänner att de tyckt att Alexandra är en riktigt bra lärare. Och då kan jag bara le och instämma. Som om jag skulle bli förvånad över det.


Inte så svårt att se hur fascinerad jag var över Alexandras fantastiska spännande berättelser, eller hur? ;)

Och till hösten bär det sig till Japan! Det lär nog bli superdupermegaskoj!! Vi får ta och lära oss lite japanska tecken innan dess, va?

Kram Moa

Kommentarer
Postat av: Ira & Mio

HÄRLIGA bilder, sen återstår det se vad Alex säger om du gästspelat i hennes blogg men headern var skoj!! även om den förra också var söt.. hoppas oxå Alex o familjen har det underbart och åker skidor för fullt! kram

Postat av: Sofia

Moa, det var riktigt fint och vackert skrivet om vår allas kära Alexandra! Du har så rätt, hon är en väldigt underbar, varmhjärtad och fin person som alltid har gott att säga om andra. Hon är sannerligen en god förebild för andra! Minns också att jag var fascinerad av henne och hennes levande teckenspråk när jag såg henne för första gången i "Första kärleken" :) Vilka härliga bilder på er, Moa & Alexandra! Den första bilden är så full av glädje :) Moa, vilken söt unge du var! :) Headern är verkligen jättefin, speciellt bilden på Alexandra och Oscar i solnedgången :) Alex kommer säkert inte straffa dig, utan att hon snarare blir jätteglad för dina fina ord om henne :)

2009-03-20 @ 22:06:00
URL: http://sosia.blogg.se/
Postat av: Maria

Vilken gullig unge Moa är och så söt. Visst är det smickrande att vara föremål för en småflickas barnsliga dyrkan! Hur gammal är Moa? Minns när man själv gick på lågstadiet och såg upp till äldre och uttryckte sig på samma barnsliga sätt som Moa gör i inlägget.. Sött!

2009-03-21 @ 09:48:39
Postat av: MOA

svar till Maria:

Nu är jag sjutton år, blir arton i år. Ja, ack. Tiden går snabbt :)

2009-03-21 @ 10:52:35
URL: http://gardenfors.blogg.se/
Postat av: MOA

svar till Maria:

Nu är jag sjutton år, blir arton i år. Ja, ack. Tiden går snabbt :)

2009-03-21 @ 10:52:52
URL: http://gardenfors.blogg.se/
Postat av: pia

Helt rätt, Alex har varit och åkt slalom m familj och några vänner.:vilka underbara ord Moa, jag känner inte dig men jag känner Alex och hon har ofta pratat om dig oxå! tror oxå att hon blir glad och rörd över dina fina ord!

Ha det gott! Pia

2009-03-22 @ 16:00:15
Postat av: Jenny

Du har skrivit så fint om Alexandra. Jag kan bara hålla med dig och föregående talare. Hon är en fantastisk människa! Jag kan berätta att jag minns så mycket väl när jag träffade dig och din familj för första gången. Det var på en teckenspråkskurs i HÖRR (Backagården) och du var nog max 1 år gammal. Det jag minns starkt var dina strålande ögon och dina systrar; cinna och.. hm hm ni alla tre va så otroligt söta. Alexandra har pratat så mycket positivt om dig!

2009-03-25 @ 21:20:14
URL: http://jennyk.blogg.se/
Postat av: En svärmorsdröm

Jag hänger med till Japan inget snack om saken

2009-03-26 @ 00:14:10
URL: http://ensvarmorsdrom.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Dig har jag fått höra talas om för länge sedan, jag och Alexandra gick i samma klass i Lund och senare på samma skola i Örebro. Du var ett kärt ämne hos Alexandra som hon gärna berättade för. Jag kommer ihåg första gången hon nämnde dig. "Moa, vilket fint namn med säkert mycket bus i glimten" tänkte jag. Jag tror det var ovanligt namn då.

Det var ett fint inlägg du skrev om Alexandra. Hälsa henne så gott från mig :)

2009-03-26 @ 09:36:44
URL: http://familjengranstrom.blogspot.com
Postat av: Andreas

Hej, jag känner er ej utan hamnade här av en slump via Google. Men jag kom på mig själv efter ha suttit och läst din blogg en bra stund. innan jag lämnar dig (er) så ville jag bara säga vilken härlig samt underbar blogg du har Alexandra. Samt vilken underbar liten familj ni är!!! Många lyckönskningar Andreas en annan lycklig småbarnsförälder någonstans i Skåne.

2009-07-30 @ 17:20:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback