Oscar diggar kungen

Oscar är inne i prins,-och prinsessperiod nu och fascineras av slott, kungar och drottningar. Han till och med vet hur Hans Majestät Koungen Carl Gustaf ser ut. Varje gång Hans Majestät Koungen dyker upp på tv eller i tidningen brukar han utbrista:

-Han är kung över Sverige.

I lördags kom självaste kungen med familjen till Örebro. Tyvärr fick vi aldrig något tillfälle att åka in till stan och se dem, men Oscar såg självklart dem i tidningen dagen efter och sade:

-Jag vill säga hej till kungen. Bara säga hej. Kan vi fråga honom om han vill komma till dagis?

A: Jag tror att kungen vill träffa alla barn i Sverige, men han har nog inte tid.

-Jo, snälla, bara fråga. Han kanske vill komma ändå och säga hej.

A: -Jag tror han vill, men han har mycket annat att göra och bor i Stockholm.

-Snälla, bara fråga. OK?

Ska jag mejla till hovet?

Kram Miss Rojalist

Kommentarer
Postat av: Jennyi

Hihi! Lovisa har också blivit rojalist, hon med. Efter bröllopet på tv:n som vi satt bänkade framför, utbrister hon glatt "VICTORIA DANIEL!" så fort hon ser dem på bild någonstans. En kort period ville hon till och med leka bröllop. Hon var antingen V eller D och någon av oss den andra och vi åkte hästvagn och båt förstås. ;) Kungen och drottningen känner hon även igen, men brukar säga att det är Victorias pappa/mamma och lägger ibland till Kungen/drottningen.



Javisst, låt Oscar skriva ett mail till Hovet, man vet aldrig... ni kanske får svar iallafall!

Postat av: Elisabeth

Skriv till hovet! Jag träffade Kungen och Drottningen i stallet när jag var yngre, lämnade min adress, och några veckor senare fick jag hem ett vykort från dem;) Haha! Man kan alltid prova!

Kram till er från mig och Andreas i ett regnigt Stockholm

2010-08-25 @ 21:17:12
Postat av: Linba

Åh oscar är bara för go :) skriv och fråga dem.

kram

2010-08-26 @ 14:00:44
Postat av: Mia

Självklart ska du mejla! Som jenny säger, man vet aldrig! ;) (alla brev besvaras med foton förresten)

sååå goo grabb!<3

2010-08-27 @ 21:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback